2 mars 2009

Många bäckar små...


Jag har följt en blogg en tid nu..Vimmelmamman..en ung tjej..småbarnsmamma..som drabbats av vad hon kallar för "skitsjukdomen"..dvs cancer.
På hennes blogg hittade jag en annan blogg..om Sabina..som också drabbats av detta tuffa öde..

Jag känner inte alls dessa två personer, men har fångats av deras kamp...och följer dessa dagligen. Känner att man har nåt att lära av dem...vad...tja, det är ju olika för olika personer vad man tar till sig.
Hur som helst...via Vimmelmammans blogg hittade jag denna, där 3 unga tjejer startat en insamling.

Enkelt att skänka en slant till barncancer-fonden...via mobilen. Behöver inte vara ett stort bidrag..själv har jag skänkt 20 kr via mobilen.

En liten utmaning till de som läser min blogg: sms:a gärna in ett bidrag, stöd insamlingen genom att skriva om den på din blogg och sprid budskapet vidare.

Inga kommentarer: