4 mars 2009

Helgen som var, har jag tillbringat i Stockholm med Katta.
Jag blev bjuden att gå på Buddy Holly Story med Brolle..Tack Tack!
Gillar man Rock´n Roll..då ska man gå och se detta..Superbra!
Detta är utsikten från vårt hotellrum.



Och detta är utsikten i shopping-kassen :-) Vi har haft en stört-skön helg...men Brolle...god mat...mysiga fikastunder...sköna stickstunder på hotellet...och bara tagit det lugnt.

Och jag är såå stolt över mig själv...(nu är jag löjlig, jättelöjlig faktisk)...men jag har lärt mig att åka tunnelbana!! Jojo...minsann! Innan den här helgen så har tunnelbanesystemet varit ett enda virrvarr och en stor skräck för mig...men nu...ahhh...knutarna har lösts upp och jag har hajat grejen! :-) Det går ju finfint och är ju hur smidigt som helst!!!

~~

Innan vi åkte så bestämde jag mig för att NU..nu ska jag sticka färdigt mannens Fabel-sockor som legat ofärdiga så länge (har förståss inte gått nån nöd på honom..han har redan ett par) och jiiihaa...de blev klara. *pjhu* Sååå boring att ha såna saker liggande...man har ingen lust...men känner att man borde...


Jag håller även på med mars månads sockor i Sockklubben... Nutkin. Har ju bestämt mig för att åtminstone göra ett par i kvartalet..och dessa gillar jag. Enkelt mönster att memorera. Jag har dock gjort en annan början och en annan tå än angivet.

~~

Låt mig presentera världens dyraste stickbok (tror jag). Tudor Roses av Alice Starmore. Så hiskeligt dyr att jag tror den får bo i kassaskåpet! Tänk om jag tappar bort den...ve och fasa! Hur som helst...jag kunde bara inte motstå den...så otroligt vackra mönster...konstverk...


~~

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag tänker INTE erkänna att jag är avundsjuk... ;-)

Anonym sa...

Vad fina färger det var på ditt garn du valt till marssockorna. Jag sticker dem oxå men har tagit ett väldigt oroligt mönstrat garn så själva sockmönstret gör sej ej så bra.

Boel sa...

Tänk en gång i livet kände jag likadant för tunnelbanan men nu efter att ha bott i Sthlm sedan 1995 så tänker jag inte ens på det. Kan till och med erkänna att jag kan muttra över lantisar på fredagseftermiddagen när jag är trött och bara vill hem och tempot är får långsamt på de som går på t-centralen. Så stockholmsk har jag blivit.

Fina garner du hittat!

Boel