8 maj 2010

Här händer det inte så mycket just nu.
Jag jobbar mest hela tiden...



Det här är en grytlapp jag tydligen hade påbörjat för länge sedan
och glömt bort...så den åkte fram, blev klar och fick en maka.




Några fler disktrasor har sett dagens ljus...




Och så har jag börjat på en "Lime" (Citron)

Emellanåt stickar jag några varv på den röda också.
Viktor & Ebba växer så det knakar och mår gott.
Jag har min första lediga helg "sedan istiden"...känns det som.
Jag går bara omkring och gäspar...och sätter mig och stickar lite då & då.
En av mina katter (som inte känner sig bekväm i flocken) försöker flytta in hos
en "granne" längre ner i gatan :-((((...vet inte riktigt hur jag ska tackla problemet.
Vi har ju kattlucka. Och kan verkligen inte stänga in henne för att hon ska vara kvar här...fast det är det jag helst vill göra.
*suck*
*jätte-suck*

3 kommentarer:

Camilla sa...

Lime... me like it... tycker nog att din blir trevligare än min apelsin, min blir så kompakt. Får se... jag kanske tar och UTVECKLAR mig, tar du med din på måndag så tar jag med min så får vi jämföra.

Tråkigt det där med kissen, nu är väl alla dina katter dina favoriter men jag kan tänka mig att det gäller en favvofavvo

Unknown sa...

När vi var i Mariefred så sa vi att nästa utflykt måste bli till Karin och sova på vandrarhem i Örebro där vi kan sticka, mumsa ost och dricka vin;o)typ i Augusti klunkades det om?!

Froding sa...

Det visar bara vem som egentligen är herre och tjänare. Våra tre katter är inte så goda vänner så NÅGON (grr) markerar lite överallt, men att ta bort någon "icke sa nicke"( dvs min man)Så jag vore lite gladledsen om någon flyttade frivilligt...