19 apr. 2010

Bokstaven "Ä"...

...har fått en ny innebörd för mig.
Den har blivit till ett ljud, ett ord.
"ÄÄÄÄäää"!


Igår kväll ringde Karin.
Lät nästan som vanligt, men ändå inte.
Jag fattade galoppen omedelbums!
Flasklamm på G!!


Oj då! Hoppsan! Tjo fadderittan!

Där & då såg jag min skönhetssömn gå åt "pipsvängen"... typiskt också att man är inne i värsta jobb-perioden på året. Dålig planering...jobba som mest mitt i lammningstider är ingen hit!...

...men vad gör man inte? Jag KAN inte motstå små nödställda krakar!
Vare sig det är lamm, katter, harar eller vad det nu än är.
Så är det bara.

Direkt efter jobbet åkte jag till Granhammars BB och hämtade det minsta lilla lamm ni kan tänka er! Lina, min minsta katt, är kraftigare!

Halva vägen hem, dvs ca 3 mil, sjöng han "ÄÄÄÄääää" med gäll stämma!
Egentligen borde han få heta "ÄÄÄääärnst"...men är nu namngiven Viktor.
Liten men tuff!




I natt har han"kvartat" i en katt-transportbur, bredvid mig, som tillbringat natten i soffan.
Kunde ju inte lämna den lille, lille ensam i den stora, stora ladugården!




Fatta hur liten han är!



Gott om sömn blev det ont om i natt. Han har vaknat typ efter 2 timmar...och hållit låda!
Men va faen...sova får jag väl göra när jag blir pensionär!
Just nu går jag omkring i pyjamas, gamla flätorna från igår, luktar sur råmjölk, träck och kiss!
Orkar inte bry mig...
Ser väl ut som nån gammal fäbodjänta!
Våren är här!

4 kommentarer:

Lena sa...

Men gud, det var det sötaste lamm jag någonsin sett!!! Förstår om du prioriterar att ta hand om honom i stället för att sova. Lycka till!!!

Paradiset Kaos sa...

Söt är han och jag förstår att han vill ha mycket mat och ömhet. :-)
Sömn kan man som sagt var få när man är pensionär.

Marianne sa...

Gud så söt han är.

Carola sa...

Men oj oj, vad sööt.