27 apr. 2010

Award...igen!

Av Johanna har jag fått denna
:-)



Med awarden följer 2 saker...att man ska berätta sju saker om sig själv och att man ska skicka den vidare till sju bloggar.
Som alltid...så sänder jag den inte till några särskilda...för det finns så många därute som är värda den...så sug åt er den som vill
:-)))
Däremot kan jag försöka skriva lite om mig själv.
1. Jag har jobbat med vitt skilda saker i mitt liv...butik, mobiltelefonmontör, pluggat till röntgensjuksköterska, utbildat mig till och jobbat som nagelterapeut. Nu - personlig assistent. Även hjälpreda/webmaster/ostförsäljerska/flasklammsuppfödare, "you name it" åt Karin.
2. Jag ömmar oerhört mycket för djur...sjuka som friska...stora djur eller insekter har inte såå stor betydelse (om de inte sticks, förståss). Många gånger föredrar jag djur före människor (förutom min familj förståss...som visserligen består av några 2-benta men mest 4-benta) ;-)
3. Jag skulle inte kunna tänka mig en tillvaro utan musik. Är i princip allätare men har förståss en del favoriter. Är ju t ex uppfödd med Abba...de tröttnar jag ALDRIG på!
Musik gör mig glad!!
4. Jag är inte så lätt att bli vän med...men de jag "släpper in", månar jag om.
Jag säger som "Caprifol".... - " en god vän kan mätas i hur länge man kan vara tysta tillsammans (inte nödvändigtvis måste) utan att det känns obehagligt". Han säger mycket annat klokt också :-)
5. Jag har under de senaste åren lärt mig konsten att "slappa" och "ha det gott" utan att bli stressad av dammråttorna. De ligger ju kvar, det är ju inte så att nån tar dem ifrån mig (tyvärr).
Man måste ta hand om sig själv (i detta stressiga samhälle) för att orka ta hand om de sina.
6. Jag är ganska lätt-rörd. I alla möjliga situationer.
7. Slutligen: jag tycker INTE om att gå på krogen/dansrestaurang. Har aldrig gjort. Möjligen en mysig pub i trevligt sällskap. Annars föredrar jag att sitta hemma hos någon med ett glas gott, trevlig sällskap, en bit god mat el dyl och mysa.
Oj...det blev ganska personligt...men det är sån jag är...kan inte sitta och skriva "ditten" & "datten" bara-för-att.
Jag inte är någon "kall-pratare"...

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Du är världens finaste! Så är det.
Kraaam!

Unknown sa...

Åhh...TACK!! Den där gick rakt in i hjärtat...den ska bäddas in och vårdas ömt...och tas fram vid behov
:-)