12 jan. 2008

Ordning & Reda

Äntligen..har jag börjat få lite ordning på mina garnhögar. Har i alla fall börjat.. Jag har garnhögar ligger utspridda lite varstans i huset (naturligtvis vet jag vad som ligger vart) & mannen är inte direkt överförtjust i detta fenomen. Nu har jag varit på IKEA & inhandlat div. förvaringslådor...en bra början. Några högar mindre :-)
Till något helt annat: julen ska ut. Fast den kom aldrig riktigt in i vårat hus...men en vacker gran högg vi oss. Varje år har den barrat bara man tittat på den..det har aldrig varit ett problem att slänga ut den. Bara att dunsa den i golvet ett par gånger och sen bära ut skelettet.
I år..så är den hur spänstig och fin som helst...barrar inte alls! Det gör ont i mitt granhjärta att slänga ut den! Vilket slöseri! "Det är ju bara en gran" kanske många tycker...men inte jag, inte! Den LEVER ju!
Har shoppat...igen! Kunde inte motstå dessa härliga vårfärger...tänkta till kommande sockor i Sockklubben.

Och så har jag börjat sticka mig en väska (är ju väsktokig). Denna från Garnstudio
Stickar den i Lovisa..som är precis lika mjukt och gosigt som Eskimo..men går att tvätta i maskin.
Stickar på rundstickor...tycker det är bökigt och stelt...men man vänjer sig väl.

Inga kommentarer: