11 jan. 2008









Hemlisfrågor


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker om ull...och ull blandat med annat...men gillar det mesta utom bomullsgarn. Tycker det är trist att sticka med.

2. Vilka är dina favoritfärger? Gillar grönt i alla nyanser. Mustiga färger är min melodi.Rosa är fint men inget jag bär.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Nej..gillar det mesta.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Jag gillar trä..men har inga strumpstickor i trä än...eller bambu kanske det heter :-) Rundstickor tycker jag är lite "knöligt" att hålla på med. Är lite novis än så länge på stickor..håller på att testa mig fram.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag stickade mycket på 80-talet..i min unga ungdom :-)..sen har jag hållit upp tills nu..och nu har jag blivit besatt!! Tycker nog att jag är mittemellan..men med god vilja och intresse kan jag nog bli avancerad..vad nu det står för?
6. Dricker du kaffe? Te? Både och ... men får inte dricka så mkt kaffe nu pga magsår. The tycker jag om.
7. Är du allergisk mot något? Pollen...av nåt slag..
8. Vilken slags musik tycker du om?Jag gillar allt...på jobbet lyssnar jag mycket på Wellness-musik.. :-)
9. Favoritgodis? Jag är en riktig godisråtta...men choklad är en favorit...men får inte äta mörk just nu av samma orsak som kaffet.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag gillar att virka...men just nu är det stickningen som är huvudhobbyn. Blir lite sugen på att sy ibland..men det går över fort..
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sockor är en favorit...och halsdukar. Ska snart ge mig på nåt Schal-projekt.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?Ja..jag har precis påbörjat en prenumeration på Simply Knitting...tror jag den heter..
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Njae...har ju börjat med en Candle Flame Shawl...drömmen är väl att bli färdig med den nån gång :-)
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Jag gillar pulsvärmare men har inte använt några...än...mitt mått är ´17 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Njae...
16. Stickar du sockor? Absolut!
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Längd: ca 24 cm.
18. När fyller du år? 17 Maj
19. Stickar du med pärlor? Ja..ibland.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare och romaner och frossar i stickböcker just nu.

Inga kommentarer: