28 apr. 2014

Deisy-koftan


När jag var på SIV på Grötö, såg jag en helt underbar kofta, vandra omkring.
Det var Linda på Deisy Design som var inneboende i den. Hennes tredje tror jag det var (hon hade slitit ut två) :-). Snacka om favorit! Tror det kommer bli en favorit för mig med.

Väl hemma hittade jag mönstret till slut, och nu är den på G. Inte direkt optimalt att sticka i Alpacka i värmen..men jag vill så gärna ha den...typ NU! 
Och redan nu, känns det som jag vill ha fler :-)

Kan verkligen rekommendera stickevents. En stor källa till inspiration!





3 kommentarer:

marien sa...

Tittar i din fina blogg, blir nyfiken på vad det är för mönster när man ser den häftiga volangen?

Unknown sa...

Klicka på länken i ordet "kofta" :-)

marien sa...

Tack för det..det syntes inte här att det va en länk...en underbar kofta!