3 jan. 2014

1 2 3

Hos Boel blev jag inspirerad att hoppa på detta: en lista med ämnen för varje dag i januari, att blogga om. Ett sätt att få lite fart på bloggen..vilket jag behöver. Idén kommer från bloggen Onekligen.
Nu ligger jag ju efter 3! dagar..så jag tjoffar ihop det lite nu förts.


1. En bild jag gillar, som jag hittade i mobilen.
På väg till Cran Canaria, nov-13. Första gången för mig att resa utomlands...
det var härligt! Jag gillar att flyga, lärde jag mig :-)
Jag är biten!




2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…
Nu tycker jag ju om tatueringar, har ju några stycken redan. Så mig skulle man inte behöva pistolhota :-). Men nu gällde ju frågan trots allt, under pistolhot .. så...Det skulle nog bli
 "Thank you for the music".
Musik är en stor del av mitt liv, och Abba, som låten kommer ifrån,
 har jag vuxit upp med och de har växt sig fast, rejält!



3. En grej jag skulle vilja lära mig.
EN grej (för jag vill lära mig många grejer) är spanska.
Har tänkt på det i många år men aldrig kommit till skott. Nu när jag blivit frälst i Gran Canaria så vore det ju verkligen dags.
Men, som med så mycket annat man vill hinna med, ska det finnas tid för det också. Det gååår ju att hanka sig fram med lite engelska, på de flesta ställen :-)

1 kommentar:

Mellvi sa...

Året har nyss börjat, du hinner med flera saker än dessa :-) kram