6 jan. 2014

6.


Hepp! Dagens boktips!

"Gatukatten Bob" av James Bowen.

Varför?
Jo, för att den berör. I alla fall mig.
När jag fick senaste numret av tidningen "Kattliv", fanns där en artikel om gatukatten Bob och hans husse. Jag läste ett litet utdrag ur boken, och det räckte för att tårarna skulle börja trilla. Jag ville läsa mer, så jag beställde boken.
Den handlar till lika delar om husse, en fd missbrukare som försöker bli ren och försörjer sig som gatumusikant, och om den tilltufsade och skadade gatukatten som söker hjälp hos honom. En relation blir till och den är väldigt speciell. Jag har precis börjat läsa den själv, och som sagt...DEN BERÖR!
Man behöver inte vara kattnörd som jag, för att tycka om boken. Den innehåller så mycket mer. Men det är klart...älskar man katter, bultar det ju lite extra i matte-hjärtat :-)



Inga kommentarer: