2 maj 2011

Mysteriestickningen klar!

De är färdiga nu...resultatet av Karins mysteriestickning till mig.
Ett par halvvantar.
De är sköööna, mjuuuka & varma.
Och framför allt tycker jag de är vackra!



Nu hann de inte bli klara till min "blåkullafärd" som det var tänkt...
..men i går var de ute och premiär-åkte :-)






Mönster: eget "hittepå" av Karin

Garn: Debbie Bliss Andes..ljuvlig blandning av mullbärssilke & babyalpacka. Varmt, mjukt & underbart skönt mot huden.

Stickor: 2,5 mm (för jag stickar ganska "ofast")

6 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Jättefina.

The Knitting Seaman sa...

Shit vad snygga!

Annika sa...

Toppenfina och kul med lite annorlunda modell!

Frazzan sa...

Snygga..o jag gillar färgen. Nu är det iaf snöfritt här uppe i norr..:)

Eva sa...

superenygga i supersnygg färg :D

Rät&Avig sa...

Verkligen vackra!
Härlig färg.
Tur att det är fler än jag som har det glest mellan inläggen just nu.
/Ann-Britt