9 apr. 2011

Rättvik dag 2

Oj oj oj, vilka sköna sängar de har här. Jag brukar ha stora problemas med att sova borta, för de flesta sängar gör mig ont...men här sover man som på moln!
Lördagen började naturligtvis med frukost...och sedan förberedde Ulrika & Dödergök för dagens tvåänds-kurs.



Koncentrationen var total första timmen.



Några av Dödergöks alster som hon hade med . Vackert, vackert....
Inspiration av stora mått!




Min fm-stickning.


 

 Stickning tar energi...dags för lunch.




Min em-stickning.



Lite fika-påfyll...mums!






Middag.





Efter middagen när vi samlades allihop, tog jag fram mohairgarn, som jag hade med från Karin.
Garnfrossa!





Dödergök har precis köpt sig mjuk, hjortronfärgad lycka!




Ulrika är så glad över sina nya vantar hon fått av Dödergök, att hon måste ha dem på sig ;-)



Kvällen fortsatte med djup koncentration, tvåändsstickorna ven runtom i rummet, tillsammans med ömsom tystnad, ömsom glada tillrop och många skratt!


Nu är det natti natti, i morgon fortsätter vi hela förmiddagen, innan det är dags för lunch och avfärd hemåt.

3 kommentarer:

Ulla sa...

Helt enormt mysigt och lärorikt.

Stiko Maria sa...

Tack för att vi fick komma & hälsa på en stund :) det var mycket trevligt!!

Anonym sa...

Jag tror att hon i grönt är min syssling Hanna, stickvärlden är liten!Hälsar Eldstickan