9 mars 2011

Nytt favoritmönster

Edit:
Har nu virkat en till trasa...den här gången i Lin från Drops (den förra var i Lin från M&K)..
Det är ju faktiskt ganska stor skillnad mellan dessa två märken...och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket Lin jag gillar bäst. Ytterligare ett I-lands problem...
Jag får väl testa dem och se vad jag tycker då.





Jag har ju stickat lite disktrasor tidigare...och blivit ganska frälst. Men jag har ännu inte funnit något bra mönster till lin...som jag ju tycker lämpar sig allra bäst till trasor.

NU, har jag hittat ett mönster, tack vare Mamma P, som stickar lintrasor. Hon har hittat detta mönster, som jag tycker ser väldigt fint ut, och är så där tätt som jag vill ha det.

I kväll testade jag det...och känner mig väldigt nöjd...förutom att garnet tog slut alldeles i slutet...typiskt!
Fick skarva med en annan färg, vilket tar ner utseendet , tycker jag...men , det är väl ett I-landsproblem...det är ju "bara" en disktrasa :-)









Den där svansen är ALLTID med mig vid köksbordet, helst på/över/under/i vägen så jag BARA kan gosa med henne!
Men det står jag så gärna ut med, snart nalkas våren och då tar hon en lång semester från oss och drar. 2 år i rad har hon varit borta ett halvår i stöten...och kommit hem till vintern igen.
För mig är det ett litet underverk varje gång hon dyker upp på senhösten...för varje gång så har jag nästan hunnit intala mig att, den här gången är hon borta. 
Fatta glädjen när hon dyker upp...och fatta ångesten som börjar krypa inpå nu när våren närmar sig...



Det här, är dotterns nyinköpta pjuck, som ska klä hennes fötter vid den kommande studenten.
Kunde ju inte låta bli att testa...och faktiskt, de höga klackarna till trots, så var de sköna. Kul att vi kan ha samma storlek. Men jag kommer nog INTE att "stolpa" omkring med såna klackar...då hamnar mitt huvud uppe bland molnen...och jag vill nog vara kvar nere på jorden *ha ha*

Inga kommentarer: