21 dec. 2010

Lyxigt & läskigt!

 Jaha...då har jag börjat på nåt nytt ...IGEN!
Det är jag som ger "Startidis" ett ansikte!
Jag har huuur många UFO:n som helst...ids inte räkna...
för då kanske jag skäms...ev...kanske...men bara kanske.
Jag ser ju mina fina garner och får så mkt idéer och lusten bara KASTAR sig över mig!

Det här ska bli en gosig krage...en riktig lyx-krage stickad i Debbie Bliss Andes.
Tyvärr återges inte färgen bra...knappt inte ens ok..
..men det är en grön och en gul/grön, som gifter sig bra med varandra.
Min plan är, att kragen ska få ett par vant-kompisar också...måste bara fylla på garnförrådet först.
Jag har med andra ord INTE köpstopp!




Och så har ju Sticka så generöst släppt ett mönster till jul-ledigheten, Stjärnhop
Nu är jag ju bara ledig på julafton, men jag blev väldigt sugen. MEN..hör & häpna...jag tänkte att, om jag ska sticka denna, så ska det vara av garn jag redan har hemma! Stickvuxenpoäng?

Hur som helst...jag har en del Visjögarn liggandes...och jag gillar det skarpt...gillar brunt & vitt...så jag gjorde en provlapp. Ytterliggare en stickvuxenpoäng?  ;-)))

Först tyckte jag mjaa...kanske..sen tyckte jag njäää, tror inte det. Men sen, idag, såg jag att Medea gjorde en med liknande färger, och då, när jag såg lite mer...så kanske jag nog tycker tjoo...det blir nog inte så tokigt!
Sååå...kanske, kanske att jag lägger upp för en Stjärnhop nån dag...det är bara en sak. Den saken är läskig! Man ska KLIPPA i den när man stickat klart...för att sedan lägga upp för kanten. Har aldrig klippt i nåt stickat förut...verkar SKITLÄSKIGT!

1 kommentar:

Sjömans-Elin sa...

Jisses, om det är vuxenpoäng i att sticka provlappar är jag uråldrig! Gör ingenting utan provlapp! :S