30 apr. 2010

Jag firar Valborg...

...med att ha en ledig dag, sovmorgon & är sedan bortbjuden ikväll. Alltså behöver jag inte laga middag idag...verkligen helledig!!

:-)))


Min första disktrasa har sett dagens ljus.
Nu tycker jag att den är så fin att jag inte vill "solka" ner den...(knäpp)...men det är klart jag ska göra!
Nr 2 är på G.
Faktiskt ganska kul att sticka disktrasor...de blir ju färdiga så fort!
Till skillnad från alla andra UFO:n jag har :o



Mönster: Modified Feather & Fan Cloth (Ravelry-länk)

Garn: Rowan Cotton Glace (hittade på rea)

Stickor: 4 mm

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad fin den blev. Vad är det för mönster på den rosa då? Vill testa massor med olika mönster för att komma fram till vilken som är den bästa.

Paradiset Kaos sa...

Jättefin blev den och mycket mer avancerad än mina.

Johanna sa...

Jättefin, laddade hem just det mönstret idag. :-) Visst är det roligt med sånt som går snabbt att sticka, perfekt att ha några på lager om man behöver nåt att ge bort!