20 mars 2010

I torsdags fick jag mitt 1/2 par sockor.
Det är ett eget "hopakok" gjort av Annika. Jag föll för den direkt...riktigt, riktigt snygg. Och färgen är underbar...syns dock inte på mina amatörbilder. Det är en riktigt skarp ljusgrön/vårgrön...perfekt till en "grön-älskare" som jag :-)
Det fanns även andra godsaker i paketet...ett lipgloss, ett läppstift och ett sunstick från Mary Kay! Lipglosset är perfekt...precis det jag brukar använda! Läppstiftet passade min bästis bättre..så jag tog mig friheten att ge det till henne. Sunsticket kommer väl till pass nu när solen börjar stråla!
Säger som Maria Montazami..."Muums"!! :-)
Tack, snälla Annika!
Det är ett toppenpaket!


Jag kommer dock spara på denna karamell ett tag...precis som med mina andra halv-färdiga sockor jag har...för nu är jag sugen på vår/sommar-tunika...kofta...har vårkänslor, helt enkelt.
MEN...det är en bra plan...för när hösten kommer och jag blir sock-sugen igen...ja, då behöver jag bara sticka en av varje sort...sen "sim-sala-bim" så har jag en hel hög med nya sockor!



Det är ju vårdagjämning idag!
Här hemma har det smält en hel del snö nu...och man börjar skönja gräset och de små buskarna igen, som har stått dolta för snödrivorna.
Ljuset är som medicin för själen! Jag vaknar av mig själv tidigt på mornarna...eller, rättare sagt, det är väl det välsignade ljuset jag vaknar av :-)
Ha en gó helg!

5 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Nog är det skönt att ljuset börjar komma tillbaka till oss, men jag gillar inte att snön försvinner för det blir blött och smutsigt på våra golv när hundarna har varit ute.
Och nog vaknar jag tidigt på morgnarna, men det beror inte på ljuset utan att jag inte får nån luft genom min täppta näsa. :-(
Ha en skön vårdag!

Kattis sa...

Mmmmmmmmmm gillar ljuset och känslan av att våren närmar sig....

Hade ju gärna åkt lite mer skidor men men man kan ju inte få båda så det får bli stavgång istället...

Snygga sockor :-)

Och läppstiftet passade som handen i handsken *tackar*

Anonym sa...

Dom var fina

Anonym sa...

Ditt mejl kom fram till mig! Jag återkommer med förslag på datum när jag pratat med de andra stickgalningarna. Jag längtar och hoppas ta mig till Örebro och till Karin under påsk. Vi kanske ses då!?

Anonym sa...

Va roligt att dom kom fram!!