16 okt. 2009

Dimorphous




Stickor: 2,5 mm till innervanten & 3,75 mm till yttervanten. Knit Pro (så klart)
Garn: Trekking XXL till innervanten & Manos Silk Blend till yttervanten.
Första försöket att sticka fingervantar. Jag modifierade lite...i originalmönstret är innervanten en tumvante...men jag gillar egentligen inte att bära tumvantar så jag gjorde en fingervante enligt Johanna Wallins grundmönster i "Sticka småvarmt". Det gick ju bra :-)
Yttervanten var en ren fröjd att sticka...pga garnet! Jag vill BARA sticka i Manos Silk Blend numer...det är som att klappa en katt....skära i skirat smör....mjukt som sammet! Helt underbart! Det kommer absolut bli mer stickat i det garnet framöver!
Det är verkligen jätte-gosigt att dra på en extra-vante när det är riktigt kallt. Verkligen effektivt!

6 kommentarer:

Dödergök sa...

Den där idéen gillar jag verkligen. Snyggt och lite kaxigt och busigt på samma gång.
Manos silk blend är jag väldigt sugen på men jag köper ju inget garn för tillfället men kanske att ett nystan silk blend kan klickas hem endera dan. :)

Camilla sa...

Som vanligt snyggt och väl genomfört... MVG blir mitt betyg

Unknown sa...

MVG plus plus ;) Superfina, bra att kunn ata av ett par eller sätta på, och designen är ursnygg ser dem gensat i grönt...Hojta till om det är något garn/ost jippo

MADE BY K sa...

Vantarna är urtjusiga! Tror faktiskt man ska prova att sticka ett par:)

Sunna sa...

Kan du tänka dig att dela med dig av mönstret på övre vanten till mig? Jag skulle gärna vilja testa dessa MVH

Sunna sa...

Glömde skriva att jag verkligen försökte köpa mönstret men lyckas inte, vad gör jag för fel. har du köpt det från länken du tipsade om? Jag kan betala halva ditt annars.