17 aug. 2009

Ja...då har man varit hemma en vecka sedan Fäbodhelgen...och jag längtar tillbaka!!! Till lugn & ro...enkelheten...djuren...
Fast besluten är jag, att någon gång åka tillbaka! Absolut!
Tills dess har jag underbara minnen att plocka fram ur minnesbanken under hösten & vintern.

På våran resa dit gjorde vi några trevliga utflykter..bl a stannade vi i Sundborn och intog lunchen.
Där hade de smyckat så här vackert...
...och egna riktningsvisare...inget konstgjort här inte!
Det finns så mycket att visa från Fäboden...jag väljer att ta med några bilder på de vackra djuren!
Fler och vackra bilder finns att beskåda här...Ulrika är en riktig mästerfotograf! Jag rekommenderar varmt att titta in här och njuta av fotografierna!



Vi hade privilegiet att få prova på Tvåändsstickning under mycket bra och trevlig ledning av Dödergök.
Jag fastnade direkt, kan man säga..blev helt lyrisk! Skitkul, rent ut sagt!

Så jag började på ett par muddar till när de första var klara!
Och ett par vantar är med i planeringen. Har även anmält mig till en kurs i Tvåändsstickning. Weee!!


Mindre kul var det att komma hem...eller..tja ...det beror på hur man ser det.
Vi håller på och byter fönster i hela huset...och tilläggsisolerar och sätter på ny panel...vilket innebär att inomhus ser det ut som om en sandstorm dragit förbi! Allt är skitigt och dammigt...och jag har ingen lust att städa förrän det är klart...
Dessutom är det hur mkt målningsarbete som helst...*suck, pust & stön*

Sååå...i fredags smet vi!
Vi åkte till Gelleråsen...
min brorsdotter kör Radical....en liiiten men jäklar så snabb bil...
Har aldrig sett henne köra förut så det var kul!



MEN...jäklar vad jag frös på slutet...och tröjan hade jag lämnat hemma...

Vad gör man då??

Jo..man drar över sig en stickning istället!!!!!
Tänk, vad bra det är att släpa med sig stickningen vart man än ska *hi hi*




Dessa sötnosar (svalungar) hade vi som publik i lördags när vi målade panel. De satt alldeles framför oss och kollade läget...


...och odiciplinerad som jag är så har jag börjat på nåt nytt!

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad fina dina nya muddar blir, supersnyggt med kombinationer av olika prickar och ränder.

Ska bli kul att höra om din kurs i framtiden, alltid kul att höra om alla fröknar är lika anarkistiska som jag. (Det vet jag i och för sig redan att de inte är...) :)

Camilla sa...

Om du väljer att rymma tillbaka till fäboden, säg till så jag hinner packa en väska, jag vill inte vara kvar här...

The Willow Fairy sa...

Där ser man - man vet aldrig när man behöver en stickning på ett eller annat sätt...

Fäboden ser och låter helt underbar. Kanske något annat år. Nu är jg fokuserad på att komma med ut till Grötö på SiV till våren.

Kattis sa...

Du skulle bara våga glömma mig... Jag SKA med om du rymmer tebax... Du måste ju ha nån som sitter och muttrar och kommenterar i ditt öra typ hela tiden :-)