10 juli 2009

En liten parantes...

...i stickningen är Musen "Wilma"!
Hos Ulliga gulliga saker finns mönstret och jag var bara "tvungen" att prova.
Smått & pyssligt & pillrigt...
...kanske får hon en kompis nån gång.




Detta är det mest pågående just nu...Annas axelvärmare...men inte i originalgarnet...
utan Tee Tee Elegant blandat med Kid Silk Haze.
Såg en sådan variant på den här bloggen och gillade resultatet. Men jag använder ett nr mindre på stickorna så den blir inte så stor.
Möjligen drar den ut sig något när den blockas och blir större.



Färgen är mörk lila och mörk grå...tillsmammans blir det åskblå.
Sjalen är mycket enkel att sticka och det går fort.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken gullig liten mus. Virklusten har inte varit så stor dom sista åren men när man ser den där så får jag lite lust igen...

Maria sa...

Härlig färg på axelvärmaren! Visst är det urmysigt garnkombination? En riktigt mjukhets frossa. Ska bli kul att se hur
stor din blir! Vilken storlek på stickorna använder du?

The Willow Fairy sa...

Åskblå passar ju bra. Har ni haft lika mkt åska som vi den senste veckan. Himlen har verkligen varit åskblå mest hela tiden.

Camilla sa...

Men kära nån så sööööt. Nu MÅSTE ju jag också göra, ska bara köpa garn först, å ska jag göra klart crazy, och den blå och ...

Unknown sa...

Jag har mönstret men jag gav upp, får nog göra ett nytt försök om du säger att den är enkel att sticka;o)

Garntrollet sa...

Åh, vilken söt lite mus! Jag önskar att jag hade det tålamod som krävs för att klara av att virka en sådan söting.

Ha en trevlig helg.