5 juni 2009

Bloggtorka: Ja...Sticktorka: Nej!

Jag har drabbats av bloggtorka!
Håller på och jobbar ihjäl mig...orkar inkentinken...utom att sticka ibland...
...men snart är den intensiva jobbperioden över för den här gången.
Ska snart ha lite välbehövlig ledighet.
Stickar på Eskimo-sjalen och är snart klar med den. Håller på med den virkade kanten nu.


Har börjat på en Domino-sjal...
När Dominosockorna dök upp i 2008 års Sockklubb så fick jag kalla kårar...tyckte det verkade såååå svårt och boooring att sticka domino...(utan att ens prova)!
Hmm...jag erkänner att jag var fördomsfull...och har just upptäckt att det är skitkul!!!
Vilken tur att jag testade...


...så nu är jag sugen på en sån här!


Och så har jag gått med i en grupp på Ravelry där man kan anmäla sig som "test-stickare"...så nu ska jag test-sticka en halsduk...i gröööönt, naturligtvis! :-)

OCH...inte nog med det!
Jag har "joinat" Tant Koftas KAL "uppifrånochnerkofta".
Ett perfekt tillfälle att prova på att sticka "något eget" med stöd och hjälp.
(att mitt vä långfinger har "spårat ur" och är "svullo" och värker kan väl inte ha nåt med stickning att göra, ellr hur? Stickning är ju hälsosamt, eller hur?)



Visst är den vacker...både som knopp och utslagen..
Hoya Pubicalyx Hawaiian Purple!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Ja men det är väl bara att konstatera, du är sjutton värst när det gäller att projekt på g.

The Willow Fairy sa...

Jag undrade just vart du hade tagit vägen. Ibland behöver man en paus. Hoppas vi får se mer av dig nu när vi brjar med Koftas projekt.

ps.Vilken underbar hoya du har.

Catarina sa...

TACK! Det känns skönt att ha varit saknad ... då "finns" man ju!! :-)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Uppifrånochner kommer att bli jätteroligt. Vad många olika Koftor!
Hej fr. Koftan