4 okt. 2008

Det mjukaste, mysigaste som finns i min värld är katter (förutom mannen) :-)
På andra plats kommer GARN!
Och därför är jag så glad, att jag fått möjligheten att jobba med det.



Karin, på Norrgårdens Atelje i Granhammar har utökat sin verksamhet med en liten Garnbutik. Där ska jag vara henne behjälplig några ggr i veckan. Oiiii! :-)
*krama krama garn*


Här kommer några smakprov på vad hon saluför för garner.


Noro sockgarn

Heavens Hand


Noro Silk Garden Lite

Denna är stickad i Noro Silk Garden



Och naturligtvis hennes egna ullgarner från gårdens får och getter.


Snart kommer även garner från härliga Malabrigo och Du Store Alpakka mm.
Man kommer också att kunna köpa prova-på-kit med Jaebas kallvatten-färg.
Toppen att inte behöva köpa stort på en gång...utan testa lite först och se om man "fastnar" :-)
Jag tror jag hamnat i "paradiset"
Mitt paradis!

8 kommentarer:

Buddas kryp in sa...

Jag LÄÄÄÄNNGGTTTAAAARRRRR Tills jag får tid att komma och krama, gosa, kela med allt garn...
Opps ja att umgås med Karin oxå så klart..*fniss* Men hon kommer nästan i andra hand nu när hon börjar sälja allt underbara garn...

Marianne sa...

Grattis till det jobbet! det måste kännas underbart.
Såå kul att Karin skall börja med mer garn, har saknat att få känna och klämma på dessa lite mer exklusiva garnerna, det blir en lite tur ut dit någon dag.

Unknown sa...

Vad kul grattis, rätt kvinna på rättplats! Vad kostar det att gå en sån där garnfärgar dag? Det tycker jag verkar kul!!!

doktoranden sa...

Wow! Man är allt lite avis. :) Själv får jag minsann klappa garn bara på fritiden. Även om jag då och då smyger till mig en stickstund under lunchen.

Monica Hansen sa...

Vilken ljuvlig garnbutik:)

teresa sa...

Vilket kul jobb! Och vilken underbart gullig kattbild längst upp på sidan.

Linda sa...

Åhhh så roligt. Vad avis jag blir!

Katarina Nimrodsson sa...

Oj så mycket fina garner man blir aldelens lyrisk att titta på allt fint du har