4 sep. 2008

Långa, jobbiga dagar och nätter med ryggont *bu hu*...
...har inte orkat sticka nånting...*snyft*
Men jag har orkat sitta i bil på utflykt :-)

Igår (ons) var K och jag till Mariefred och Hamilton Design.
En mycket trevlig butik med mycket trevlig innehavare och trevligt garn :-)
Det följde med "lite" garn hem...

Malabrigo, Worsted weight i härliga höst-färger.
Merino-ull. Mjukt och gosigt.

Noro sockgarn.
Inte riktigt lika mjukt. Tyckte till och med att det sticks lite.
Hoppas det softar till sig lite när det blir tvättat.

Mullbärs-silket har jag köpt av Maria.
Det är till ett speciellt projekt...om det
förtäljer jag mer en annan gång..när jag fått resten av garnet jag ska ha till.

Och Tilda fick jag av K när vi var på en annan liten utflykt i tis
till Trollhättan.

Jag har fått denna utmärkelse av K..
..med en riktigt fin motivering :-)
Catarinas Krypin - Världens bästa kompis.. Finns där i goda likaså jobbiga tider..En verklig axel att luta sig på.. Sen är hon grym på så mycket mer..*s*
TACK!
Jag väljer att inte sända den vidare till några få utvalda...
...utan sänder ut den i cyberspace till alla flitiga, inspirerande stick- och handarbetsbloggar.
Ni är många, ni är fantastiska och ni har inspirerat mig att göra saker och våga ge mig på projekt jag aldrig skulle gjort utan er.
:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fina garner. Jag gillar Noro Kureyon (Sock-varianten har jag ännu inte varit i närheten av). Och det vanliga kureyon blir i alla fall mjukare efter tvätt :-)

Vad ska du göra av Malabrigon?

Anonym sa...

Jag har stickat denna:

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=98&&d_id=34&&lang=se

Varm och skön (om man gillar höghalsat), ser ut som en polotröja under kappan :-) Det gick åt en härva och jag stickade med stickor 4.5 mm.

Katarina Nimrodsson sa...

Hej
Var ute och tittade på sticksidor för att få lite insperation och hittade din sida Vilka fina garner man blir nätan kär i dom"ler"
Jättemycket fint att titta på din sida

katarina

Marianne sa...

Vilka härliga garner du köpt. Malabrigo garnet gav habegär...