15 sep. 2008

Lite uppdatering på stickfronten.
Jag har börjat på Green Autumn mittens .
De är underbara..och riktigt roliga att göra.
Jag stickar mina i Regia Stretch.


Och så hittade jag ett mönster med katter (!) på Ravelry...denna fantastiska sida...
På hennes webshop finns det ännu fler vantar med roliga mönster..grodor..fiskar ..
värt ett besök.

Jag stickar min i Drops Alpaca..är inte helt nöjd med garnvalet..blir lite "luddigt" tycker jag...men det blir väl fler nån gång :-)
Jag gillar dem skarpt i alla fall...det är ju katter *hi hi*


Detta är Annas shawl.
Jag gillar den...den är så snygg i sin "enkelhet".
Tack Anna för att du så generöst delar med dig av mönstret :-)
Jag stickar den Lucca Fino. Blir varmt och gosigt.


7 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Fina vantar. Jag går och klurar på vilket mönster jag ska välja till säsongens första vantar. Fick goda idéer av dig! Tack!

doktoranden sa...

Vilka fina vantar! Gillar både de vita och de med katter. :)
Nu blir jag inspirerad att sticka vantar...

Jennie sa...

Så härliga vantar!
Även jag stickar på de katt-vantarna just nu. (Har endast en halv tumme kvar...)

Var har du köpt Vouge knitting mönstret? Finns det i Vouge knitting fall 08, -tidingen som Press stop säljer?

Marianne sa...

Ååå dom där med katter på måste jag nog göra till min dotter.

Anonym sa...

Fina vantar, både de vita och de med katter.

Anna sa...

Så roligt att du gör "min " sjal, snälla du, säg till om du hittar fel i mönstret!

Anonym sa...

Uff... gör du kattvantarna också! Uff, de ÄR så läckra så... mina borde bli med svarta katter - liten Leo Tass... Men, först ska mönstret då hamna här, hihihi...
Må så grankott... får testa Yll o Tyll kanske? ;)