31 juli 2008

I onsdags smyckade jag min kropp med
ytterligare 2 st tatueringar.
Denna...kan för en utomstående te sig lite barnslig...
...men för mig och de som känner mig väl...så är det en symbol
för något som betyder mkt för mig...
...nämligen katter och stickning!
Det är som balsam för min själ!
(den sitter på min vä underarm)


Denna...är unik i sitt slag!
Jag fann grundmönstret på ett tyg för länge sedan...
kände att "den där ska bli en tatuering."...och så tog jag kort på tyget!
Sedan har bilden mognat till sig...och min dotter som är en utomordentligt bra tecknare
har modifierat den efter mina önskemål.
Nu sitter den på min hö överarm tillsammans med den lilla fjärilen.
Så småningom kan den komma att bli utbyggd...jag älskar mönstret och kan gärna "krusidulla" mer på armen :-)
Min dotter har också smyckat sig på ena underbenet..med en egenhändigt ritad blomsterslinga.
Bild kanske dyker upp :-)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Modigt och snyggt, gillar katten och nystanet;o) Vem vet kanske jag gör en tatoo i Köpenhamn? Eldstickan

Katarina sa...

Så fina tatueringar.
Har också drömmar om att göra en, men har inte riktigt samlat mod ännu. Men en dag så...

Anonym sa...

Hej!
Var hos Karin igår och vi bestämde färgning den 17 aug igen. Häng på!
Kram //B