18 juni 2008


Den långa torkan har smittat av sig på mig...har drabbats av blogg-torka.
Men kan i alla fall förtälja att jag äntligen tagit mig i den berömda kragen och
stickat färdigt sista ledtråden i Mystic Light KAL. Nu ska den blockas och
sen kommer det bilder.
Jag har försökt återgått till sjalen som Dödergök kallar för "monstersjalen"...
...och jag kan bara instämma att namnet passar. Det ÄR ett monster...inte för att den blir så stor...
...utan för att ingenting tycks stämma i mönstret.

Stooor SUCK!!!

Jag har tappat lusten för den helt och hållet...känns som jag bara vill slänga skiten!
Men den får väl ligga till sig som ett UFO...kanske nån gång...får den en chans till...kanske...
Under tiden börjar med lite nya projekt..som det här...en Clapotis i Merino 2/6 från Garnkorgen.
Bra TV-stickning!!

På återséende...

...trevlig midsommar önskar jag alla.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Igår började jag på en Clapotis och den är verkligen kul att sticka!!